اگر شما قبلا نیز اقدام به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کرده باشید، حتما می دانید که اینگونه آموزش ها معمولا با یک برنامه ساده به نام “Hello word” شروع می شوند.
در این هم قصد داریم از این سنت قدیمی استفاده کنیم. برای این منظور
این کار سرآغاز جایی است که هیجان کار شروع شده و کد آن بایستی به صورت زیر باشد :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
usingSystem; usingSystem.Collections.Generic; usingSystem.Text;
namespaceConsoleApplication1 { classProgram { staticvoidMain(string[] args) { } } } |
درواقع، مجموعه کدهای فوق هیچ کار خاصی را انجام نمی دهند، یا حداقل اینگونه به نظر می رسند.سعی کنید با زدن دکمه F5 برنامه را بر روی سیستم خود اجرا نمایید. این کار باعث می شود تا
1 2 |
Console.WriteLine("Hello, world!"); Console.ReadLine(); |
سپس کد کامل برنامه بایستی به صورت زیر تغییر کند :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
usingSystem; usingSystem.Collections.Generic; usingSystem.Text;
namespaceConsoleApplication1 { classProgram { staticvoidMain(string[] args) { Console.WriteLine("Hello, world!"); Console.ReadLine(); } } } |
یک بار دیگر، جهت اجرای برنامه دکمه F5 را فشار دهید، این بار مشاهده خواهید کرد که پنجره سیاه برنامه باز شده و علاوه بر این که بلافاصله بسته نمی شود، بلکه یک پیام سلام “Hello word” را نیز به کاربر نشان می دهد. خب، ما دو خط کد به برنامه اضافه کردیم. اما این کدها در واقع چه کاری انجام می دهند؟
خط اول از کلاس Consale برای نمایش یک خط متن در خروجی استفاده کرده و خط دوم هم می تواند یک مقدار ورودی یا متن را از کاربر بخواند. اما چرا خواندن یا Read؟
درواقع این کار یک حقه کوچک است زیرا بدون آن برنامه بلافاصله اجرا شده و تمام می شود و بدون این که کاربر فرصت کند خروجی آن را بروی صفحه ببیند، پنجره اش بسته می شود.
دستور ReadLine Command به
نوشتن یک برنامه ساده و اولیه با استفاده از تگ های اولیه html
برنامه ,یک ,کار ,کد ,usingsystem ,پنجره ,شده و ,کرده و ,می شود ,این که ,بر روی , { staticvoidmain string ,writeline hello world , classprogram { staticvoidmain ,collections generic usingsystem
درباره این سایت